Adresaci szkolenia
Właściciele firm, zarządzający firmami, dyrektorzy, kierownicy, specjaliści działów kadr i HR.
Witaj na nowej wersji szkoleniaekspert.pl!
Cieszymy się, że tu jesteś! Odświeżyliśmy naszą stronę, aby zapewnić Ci jeszcze lepsze warunki korzystania z naszych usług. Teraz możesz łatwiej znaleźć informacje, produkty i usługi, których szukasz.
Jeśli masz wykupione szkolenia wideo sprzed stycznia 2024 roku, aby je znaleźć kliknij tutaj Zostaniesz przełączony na starą wersję strony!
Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub sugestie, nie wahaj się skontaktować z nami. Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc! Więcej informacji znajdziesz pod linkiem klikając tutaj
Właściciele firm, zarządzający firmami, dyrektorzy, kierownicy, specjaliści działów kadr i HR.
Zapoznanie z obowiązującymi regulacjami prawnymi – dyrektywą UE oraz projektem ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa. Nabycie wiedzy wdrożenia w organizacji skutecznego systemu zgłaszania naruszeń.
1. Zakres stosowania dyrektywy UE oraz ustawy o ochronie sygnalistów:
• Jakie obowiązki i na kogo zostały nałożone.
• Kto ma obowiązek wdrożenia kanałów i procedur zgłaszania naruszeń.
• Kogo chroni, czyli komu przysługuje status sygnalisty.
2. Pojęcie sygnalisty
• Kto może być sygnalistą i czy tylko pracownik firmy.
• Dobra wiara sygnalisty.
3. Organizacja wewnętrznego kanału zgłoszeń
• Narzędzie komunikacji z sygnalistą.
• Regulamin zgłoszeń wewnętrznych sygnalistów.
• Jak postępować po zgłoszeniu naruszenia.
• Jakie naruszenia są zgłaszane.
• Kogo zaangażować w postepowanie wyjaśniające.
• W jaki sposób przeprowadzić dochodzenie wewnętrzne.
• Protokół końcowy i działania następcze.
• Termin na przekazanie zgłaszającemu informacji zwrotnej.
4. Kanały zgłaszania naruszeń
• Zgłoszenie wewnętrzne.
• Zgłoszenia zewnętrzne.
• Ujawnienia publiczne.
5. Ochrona sygnalistów
• Zakaz ujawniania jego tożsamości.
• Zakaz zwolnienia z pracy.
• Naprawienie szkody związanej z utratą dochodu w efekcie dokonania zgłoszenia.
6. Ochrona rodzin sygnalistów
• Zasady i konsekwencje dla firmy.
7. Wdrożenie w przedsiębiorstwie – sposoby, metody, wytyczne
• Organizacja odpowiedzialności za przyjmowanie i obsługę zgłoszeń.
• Powierzenie przyjmowania zgłoszeń podmiotom trzecim.
• Zaprojektowanie procesu, wdrożenie właściwych procedur.
• Wyznaczenie i szkolenia właściwego personelu.
• Dostosowanie przedsiębiorstwa do nowych przepisów.
• Weryfikacja polityk i procedur.
• Wdrożenie kanałów umożliwiających anonimowe zgłaszanie przypadków nieprawidłowości
• Audyty.
8. Kary za naruszenie nowych obowiązków.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl
Posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie szkoleń z zakresu prawa pracy, w tym czasu pracy kierowców oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
Jeśli masz problem z przesłaniem zgłoszenia w wersji online zrób to za pomocą formularza papierowego
Prześlij formularz na adres mailowy:
📧 szkolenia@szkoleniaekspert.pl
Jeśli środki, które wydatkujesz na szkolenie, pochodzą ze środków publicznych i chcesz zastosować zwolnienie z podatku VAT, wypełnij poniższy plik i prześlij na adres mailowy:
📧 szkolenia@szkoleniaekspert.pl