Nowe Studium Prawo Zamówień Publicznych

24.10.2024 09:00 - 13.12.2024 16:00

Terminy:

24 - 25 października

7-8 listopada

21-22 listopada

28-29 listopada

12-13 grudnia

Zapisz się już teraz! (Należy być zalogowanym)

Zaproszenie na Studium PZP

Studium Zamówień Publicznych

Studium Zamówień Publicznych

Klucz do zawodowego sukcesu w dynamicznym świecie zamówień publicznych.

Studium Zamówień Publicznych to klucz do zawodowego sukcesu w dynamicznym świecie zamówień publicznych. Zdobądź specjalistyczną wiedzę, rozwijaj umiejętności negocjacyjne, podnieś swoją wartość na rynku pracy.

Inwestuj w siebie, aby osiągnąć doskonałość w zarządzaniu projektami publicznymi i zdobyć przewagę konkurencyjną. Dołącz do Studium, otwórz drzwi do nowych możliwości kariery i zbuduj solidne fundamenty dla swojego zawodowego rozwoju.

Dlaczego warto zapisać się



Zawodowy rozwój

Studium Zamówień Publicznych umożliwia poszerzenie wiedzy i umiejętności w obszarze zamówień publicznych, co przyczynia się do zawodowego rozwoju. Aktualna i specjalistyczna wiedza jest kluczowa dla efektywnego wykonywania obowiązków związanych z zamówieniami publicznymi.

Zwiększenie kompetencji

Uczestnictwo w studium pozwala zdobyć bardziej zaawansowane kompetencje w zakresie prawa zamówień publicznych, procedur przetargowych i zarządzania projektami publicznymi.

Unikanie błędów i ryzyka

Dogłębna wiedza na temat przepisów i procedur zamówień publicznych pozwala unikać błędów i ryzyka związanego z nieprawidłowym stosowaniem przepisów.

Podnoszenie efektywności

Posiadanie specjalistycznej wiedzy w obszarze zamówień publicznych przekłada się na większą efektywność w zarządzaniu projektami i środkami publicznymi.

Pozycja na rynku pracy

Posiadanie certyfikatu z zakresu Studium Zamówień Publicznych stanowi dodatkowy atut na rynku pracy, zwiększając atrakcyjność kandydata w oczach pracodawców.

Prestiż i zaufanie

Osoby posiadające zaawansowaną wiedzę w zakresie zamówień publicznych zyskują większe zaufanie swoich współpracowników, klientów i partnerów biznesowych.

Zgodność z przepisami

Regularne doskonalenie wiedzy pozwala utrzymywać zgodność z dynamicznie zmieniającymi się przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

Rozwój sieci zawodowej

Udział w Studium umożliwia nawiązywanie kontaktów z innymi profesjonalistami z branży zamówień publicznych, co może prowadzić do cennych współprac i wymiany doświadczeń.

Długoletnie korzyści

Inwestycja w stałe doskonalenie się zapewnia długoletnie korzyści zarówno w kwestii kariery zawodowej, jak i osobistego rozwoju.

Rozszerzamy program Studium

            

W związku z Państwa pytaniami dotyczącymi udzielania zamówień w celu zapobiegania skutkom powodzi, uprzejmie informujemy, że podczas 2 edycji Nowego Studium Prawo Zamówień Publicznych zostanie szczegółowo omówiona problematyka udzielania takich zamówień.

Uczestnicy tych szkoleń otrzymają również profesjonalne materiały w wersji edytowalnej i komentarze z orzecznictwem przydatne w przygotowaniu i przeprowadzaniu takich postępowań oraz wsparcie merytoryczne.

Dodatkowo po każdym dniu szkolenia w ramach konsultacji każdy uczestnik Studium ma zagwarantowane bezpłatne konsultacje w zakresie udzielania zamówień w celu zapobiegania skutkom powodzi.

Publikacja „Udzielanie zamówienia klasycznego przez zamawiającego publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć” jest tylko częścią bogatego pakietu materiałów jakie otrzymają uczestnicy tych szkoleń.

        
    


Przycisk Pobierz 📑Kliknij tutaj i pobierz publikację

Cel Nowego Studium:

  • kompleksowe przygotowanie słuchacza studium do przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane
  • przygotowanie do zarządzania działem zamówień publicznych i kierowania komisją przetargową
  • nabycie umiejętności kontroli zamówień publicznych, w tym zamówień współfinansowanych ze środków unijnych
  • nabycie umiejętności poprawnego sporządzania (formułowania treści) dokumentów zamówienia, w tym wezwań, zawiadomień, informacji w komunikacji z wykonawcą (m., in. SWZ, opisu potrzeb i wymagań, zaproszenia do negocjacji, dokumentów dotyczących wstępnych konsultacji rynkowych
  • nabycie umiejętności sporządzania planu postępowań;
  • omówienie przygotowania i przeprowadzania postępowań, do których nie stosuje się przepisów ustawy Pzp – zwolnienia podmiotowe i przedmiotowe
  • kompleksowe przygotowanie słuchacza studium do przygotowania i przeprowadzania postępowań, do, których nie stosuje się ustawy Pzp ze względu na wartość zamówienia
  • rozwiązywanie trudnych i nietypowych przypadków (studium przypadku)
  • weryfikacja wiedzy przez rozwiązywanie FAKULTATYWNYCH TESTÓW SPRAWDZAJĄCYCH
  • analiza orzecznictwa

Film wideo ze szkolenia

Magdalena Gąska

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy

Szkolenie zostało przygotowane bardzo profesjonalnie, nie było żadnych problemów z komunikacją w formie online. Wysokie kompetencje prowadzących – Pana Józefa i Pana Piotra oraz ich duże zaangażowanie w omawiane tematy, umożliwiały lepsze przyswojenie wiedzy, która dodatkowo była poparta wieloma przykładami praktycznymi. Tematyka zamówień publicznych została przedstawiona w logicznej i zrozumiałej kolejności. Prowadzący byli otwarci i komunikatywni, chętnie odpowiadali na zadawane pytania, poszukiwali rozwiązań oraz wykazywali zainteresowanie problematyką przedstawianą przez uczestników szkolenia. Jako osoba początkująca wysoko oceniam jakość przeprowadzonego szkolenia oraz przesyłanych na bieżąco materiałów szkoleniowych. Zdobytą wiedzę na pewno wykorzystam w praktyce.

Judyta Baracz

PODKARPACKIE CENTRUM INNOWACJI SP.Z O.O.

Szkolenie spełniło moje oczekiwania, aczkolwiek zabrakło mi takiej merytorycznej treści w zakresie nowych formularzy DUUE i eNotice2

Przygotowanie merytoryczne i sposób przekazania wiedzy przez wykładowców: Pana Józefa i Pana Piotra na bardzo wysokim poziomie.

Organizacja szkolenia, platforma on-line również na bardzo wysokim poziomie.

Nagrania z zajęć na bardzo wysokim poziomie.

Materiały, prezentacje na bardzo wysokim poziomie.

ZAPISZ SIĘ NA STUDIUM JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące studium, prosimy o kontakt pod numerem telefonu:

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl

Zapisz się już teraz!

Produkt

DYPLOM

Zapisz się na Studium i odbierz DYPLOM ukończenia Nowego Studium Prawa Zamówień Publicznych podpisanym przez dwóch wybitnych ekspertów Józefa Edmunda Nowickiego oraz Piotra Wiśniewskiego!

Ten DYPLOM to papier do Twojej kariery, poświadczający:

  • ROZWÓJ ZAWODOWY – tylko nieliczni będą posiadali tak zaawansowaną wiedzę jak Ty,
  • ZWIĘKSZENIE KOMPETENCJI – ta profesjonalna wiedza pomoże Ci unikać błędów i ryzyka związanego z nieprawidłowym stosowaniem przepisów,
  • PODNIESIENIE POZYCJI NA RYNKU PRACY – posiadanie DYPLOMU z zakresu Studium PZP to dodatkowy atut na rynku pracy, zwiększa atrakcyjność kandydata w oczach pracodawców,
  • PRESTIŻ i ZAUFANIE – dzięki temu, że będziesz wysokiej rangi specjalistą odczujesz uznanie współpracowników oraz przełożonych.

Zapisz się już teraz!

Materiały szkoleniowe:

Specjalny pakiet szkoleniowy – BOX EDUKACYJNY – zawierający edytowalne wzory wezwań, zawiadomień, informacji, dokumentów zamówienia z komentarzami i orzecznictwem.

DOKUMENTY PODSTAWOWE

  • SWZ z załącznikami na dostawy, usługi i roboty budowlane dla przetargu nieograniczonego i trybu podstawowego (art. 275 pkt 1 i 2)
  • zaproszenia do negocjacji z załącznikami w trybie zamówienia dla zamówień o wartości mniejszej niż progi unijne
  • zaproszenia do negocjacji z załącznikami w trybie zamówienia dla zamówień o wartości równej lub przekraczającej progi unijne
  • wezwań, zawiadomień i informacji (art. 126 ust. 1, 2, 3, art. 128 ust, 1 i 4, art. 223 ust. 2, art. 224, art. 274 ust. 1, 2 i 3, art. 253, art. 260, art. 262, art. 276 ust. 2)
  • zawiadomienia o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty, odrzucenia oferty, unieważnienia postępowania
  • regulamin udzielania zamówień o wartości mniejszej niż 130 000 złotych

 

LISTY SPRAWDZAJĄCE

  • listy sprawdzające dla czynności związanych z przygotowaniem postępowania i czynności w postępowaniu dla przetargu nieograniczonego, trybu podstawowego (art. 275 pkt 1 i 2)
  • listy sprawdzających dla zmiany umowy
  • listy sprawdzające dla procedury wyjaśniania czy zaoferowana cena, koszt lub ich istotne części składowe są rażąco niskie
  • listy sprawdzające dotyczące weryfikacji informacji zastrzeżonych jako tajemnica przedsiębiorstwa

 

TESTY SPRAWDZAJĄCE

  • zestaw profesjonalnych testów do samooceny z odpowiedziami

 

DOKUMENTY

  • dokumenty dotyczących ustalania wartości zamówienia
  • powierzenie pracownikowi zamawiającego czynności zastrzeżonych dla kierownika zamawiającego
  • dokumentację postępowania dotyczącą wstępnych konsultacji rynkowych
  • kalendarz terminów dla trybu przetargu nieograniczonego, trybu podstawowego zamówienia z wolnej ręki, negocjacji bez ogłoszenia i postępowania odwoławczego
  • szablony zmiany treści SWZ

 

SZABLONY i WZORY

  • szablony zmiany treści SWZ
  • szablony zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego
  • wzory pełnomocnictw
  • wzór odwołania
  • wzór odpowiedzi na odwołanie
  • wzór przystąpienia do postępowania odwoławczego
  • wzór wniosku o udostępnienie protokołu postępowania wraz załącznikami

 

INNE

  • zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej dla przetargu nieograniczonego, trybu podstawowego i zamówienia z wolnej ręki
  • akty prawne – ustawę z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych oraz akty wykonawcze do ustawy, w tym edytowalne wzory protokołów – stan aktualny na dzień rozpoczęcia szkolenia
  • publikacje elektroniczne zawierające opracowania ciekawego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej i sądowego (ponad 600 stron)

Nowe Studium to:

 

Doświadczeni wykładowcy

Zajęcia prowadzone są przez dwóch doświadczonych ekspertów, wykładowców, ale przede wszystkim praktyków Józefa Edmunda Nowickiego oraz Piotra Wiśniewskiego.

 

Teoria i praktyka

10 dni wykładów, 70 godzin wiedzy i praktyki oraz 70 dodatkowych dni bezpłatnych konsultacji;

39 bloków tematycznych, które zostały wzbogacone o problematykę zamówień współfinansowanych ze środków unijnych i stosowania klauzul społecznych i środowiskowych.

 

Materiały szkoleniowe

Uczestnicy Studium otrzymają w postaci elektronicznej:

  • Najnowsze wzory dokumentów w wersji edytowalnej niezbędne w pracy w zamówieniach publicznych dotyczące trybów przetargu nieograniczonego, trybu podstawowego, zamówienia z wolnej ręki. W tym: WZORY dokumentów zamówienia (m.in. SWZ, opis potrzeb i wymagań, zaproszenie do negocjacji, dokumenty dotyczące wstępnych konsultacji rynkowych, dokumenty dotyczące zamówień regulaminowych, w tym regulamin udzielania takich zamówień), wezwań zawiadomień, informacji.
  • Listy sprawdzające umożliwiające przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień w trybach przetargu nieograniczonego, trybu podstawowego i zamówienia z wolnej ręki oraz skuteczną kontrolę zamówień.
  • To unikatowe wzory pism, szablonów, list sprawdzających.
  • Prezentację;
  • Komplet aktów prawnych (teksy jednolite) mających zastosowanie w udzielaniu zamówień publicznych (teksty jednolite):
    • ustawa – Prawo zamówień publicznych
    • rozporządzenia wydane na podstawie ustawy – Prawo zamówień publicznych
    • wzory protokołów postępowań w wersji edytowalnej
    • ustawa – Prawo budowlane
    • dyrektywa
    • rozporządzenie.

 

Zajęcia warsztatowe

Podczas studium odbędą się również zajęcia warsztatowe dotyczące przygotowania i przeprowadzenia postępowań oraz sporządzania dokumentów zamówienia.

 

Listy sprawdzające

Nowe Listy sprawdzające opatrzone bogatym orzecznictwem. Listy mające dwie główne cechy: weryfikują zastosowane procedury oraz uczą. Poruszając się zgodnie z listą sprawdzamy czy postepowanie przeprowadziliśmy zgodnie z przepisami, a przy okazji uczymy się tego, nabieramy właściwych nawyków.

 

Fakultatywne testy sprawdzające

Po każdym spotkaniu otrzymają Państwo test i odpowiedzi do niego. Chodzi o to, aby sprawdzić samych siebie. Zobaczyć czego nam brakuje. Diagnozują co wiem, a czego nie wiem.

 

Wsparcie merytoryczne

W postaci bezpłatnych konsultacji – 70 dodatkowych dni opieki –  dotyczących stosowania przepisów ustawy, bieżących problemów związanych ze stosowaniem przepisów ustawy, kontrolą zamówień publicznych i pomocy w przypadku odwołań, a także pomocy prawnej w nagłych wypadkach.

 

Nagrania wideo

Całe zajęcia są nagrywane a następnie uczestnikom udostępniane. Nagrania dzielimy a następnie montujemy zgodnie z omawianymi tematami. Dzięki temu istnieje możliwość odświeżenia wiedzy, przypomnienia i odnalezienia konkretnej kwestii w celu jej powtórzenia.

 

Prestiżowy Dyplom

Każdy uczestnik otrzyma unikatowy dyplom ukończenia Nowego Studium PZP z kodem zawodu 242225.

PROGRAM

NOWEGO STUDIUM PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

EDYCJA 2 (w ramach XXIII STUDIUM PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH)

Program edycji 2. Nowego Studium uwzględnia problematykę klauzul społecznych i środowiskowych stosowanych w procedurach udzielania zamówień publicznych oraz

zapobieganie korektom finansowym i naruszeniu dyscypliny finansów publicznych

przy udzielaniu zamówień publicznych

Dzień 1 - 24 października 2024 r. (Józef Edmund Nowicki)

  • Omówienie kluczowych definicji ustawowych określonych w art. 7 ustawy Pzp.
  • Znaczenie kluczowych definicji ustawowych w praktyce udzielania zamówień publicznych.
  • Omówienie zasad udzielania zamówień publicznych.
  • Przedstawienie przykładów naruszania zasad udzielania zamówień publicznych.
  • Znaczenie zasad udzielania zamówień publicznych w praktyce udzielania zamówień publicznych.
  • Liczenie terminów.
  • Kryteria tożsamości przedmiotowej, podobieństwa funkcjonalnego, okresu szacowania, kryterium jednego wykonawcy.
  • Kryteria szacowania inne niż tożsamość przedmiotowa, podobieństwo funkcjonalne, okresu szacowania i kryterium jednego wykonawcy.
  • Dokumenty stanowiące podstawę szacowania wartości zamówienia.
  • Specyfika szacowania wartości zamówienia na usługi szkoleniowe.
  • Specyfika szacowania wartości zamówienia na wykonanie robót budowlanych.
  • Specyfika szacowania wartości zamówienia na dostawy wyposażenia.
  • Specyfika szacowania wartości zamówienia na usługi projektowe dotyczące różnych robót i obiektów budowlanych.
  • Specyfika szacowania wartości zamówienia na usługi nadzoru inwestorskiego wykonywane na jednym i wielu obiektach budowlanych.
  • Jak ustalać całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy bez podatku od towarów i usług z należytą starannością.
  • Zaniżanie wartości zamówienia lub wybór sposobu obliczania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp.
  • Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, jeżeli prowadzi to do niestosowania przepisów ustawy Pzp.
  • Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia uzasadnione obiektywnymi przyczynami.
  • Planowanie nabycia podobnych dostaw, usług lub robót budowlanych.
  • Wartość dostaw i usług oddanych przez zamawiającego do dyspozycji wykonawcy niezbędnych do wykonania robót budowlanych.
  • Dualizm szacowania wartości zamówienia w przypadku przewidywania udzielenia zamówień podobnych (tzw. uzupełniających).
  • Sporządzanie planu postępowań o udzielanie zamówień.
  • Szacowanie wartości zamówienia przez zamawiającego, który składa się z kilku jednostek organizacyjnych, w tym przez wyodrębnioną jednostkę organizacyjną zamawiającego, posiadająca samodzielność finansową.
  • Ustalenie wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się lub podlegające wznowieniu.
  • Ustalanie wartości zamówienia na dostawy na podstawie umowy dzierżawy, najmu lub leasingu udziela się na czas nieoznaczony i oznaczony.
  • Ustalanie wartości zamówienia na usługi, których łączna cena nie może być określona.
  • Ustalanie wartości zamówienia na usługi bankowe, ubezpieczeniowe.
  • Termin ważności ustalonej wartości zamówienia.
  • Zmiana wartości zamówienia przed wszczęciem postępowania.
  • Zmiana wartości zamówienia po wszczęciu postępowania.
  • Konstrukcja planu postępowań.
  • Aktualizacja planu postępowań (zmiany w planie postępowań).
  • Opcje i wznowienia.
  • Zasada racjonalnego sporządzania planu postępowań.
  • Kategorie zamawiających.
  • Powierzenie przygotowania lub przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w ramach pomocniczych działań zakupowych, własnej jednostce organizacyjnej lub osobie trzeciej.
  • Wspólne przygotowanie lub przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w ramach grupy zakupowej.
  • Odpowiedzialność zamawiających w grupie zakupowej.
  • Omówienie przykładowego porozumienia zawartego pomiędzy zamawiającymi.

Dzień 2 - 25 października 2024 r. (Józef Edmund Nowicki)

  • Cel ustawowy sporządzenia analizy potrzeb i wymagań
  • Kto powinien sporządzać i w jakich przypadkach analizę potrzeb i wymagań
  • Elementy analizy potrzeb i wymagań.
  • Przykłady analizy potrzeb i wymagań w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane.
  • Odstąpienie od analizy potrzeb i wymagań.
  • Jak przygotować i przeprowadzić wstępne konsultacje rynkowe.
  • Dokumentacja konieczna do przygotowania i przeprowadzania wstępnych konsultacji rynkowych.
  • Podjęcie środków w celu zagwarantowania, że udział tego wykonawcy w postępowaniu nie zakłóci konkurencji.
  • Przekazanie pozostałym wykonawcom istotnych informacji, które zamawiający przekazał lub uzyskał w związku z zaangażowaniem wykonawcy w przygotowanie postępowania.
  • Wskazanie w protokole postępowania środków mających na celu zapobieżenie zakłóceniu konkurencji.
  • Zapewnienie wykonawcy możliwości udowodnienia, że jego zaangażowanie w przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji.
  • Ocena udowodnienia wykonawcy, że jego zaangażowanie w przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóciło konkurencji.
  • Ogólne zasady opisu przedmiotu zamówienia.
  • Określanie w opisie przedmiotu zamówienia wymaganych cech dostaw, usług lub robót budowlanych.
  • Stosowanie nazw i kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień.
  • Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę.
  • Wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności.
  • Uwzględnienie wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
  • Określenie w opisie przedmiotu zamówienia zasad przeniesienia praw własności intelektualnej lub udzielenia licencji.
  • Określenie wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, w tym wymagań środowiskowych.
  • Opisanie przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych.
  • Specyfika przedmiotowych środków dowodowych.
  • Składanie przedmiotowych środków dowodowych.
  • Wezwanie do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych.
  • Wyjaśnianie treści przedmiotowych środków dowodowych.
  • Aktualność przedmiotowych środków dowodowych.
  • Omówienie podstaw obligatoryjnych wykluczenia.
  • Omówienie podstaw fakultatywnych wykluczenia.
  • Omówienia procedury samooczyszczenia wykonawcy.
  • Omówienie kategorii warunków udziału w postępowaniu:
  • Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
  • Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
  • Sytuacja ekonomiczna
  • Sytuacja finansowa
  • Zdolność techniczna
  • Zdolność zawodowa
  • Określanie warunków udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.
  • Jak ustalać minimalne poziomy zdolności.
  • Określenie szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Dzień 3 - 07 listopada 2024 r. (Józef Edmund Nowicki)

  • Poleganie na zasobach podmiotów trzecich w zakresie doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych.
  • Specyfika polegania na zasobach podmiotów trzecich w zamówieniach na usługi i roboty budowlane.
  • Odmienność polegania na zasobach podmiotów trzecich w zamówieniach na dostawy.
  • Jak wykonawca powinien wypełnić formularz zobowiązania podmiotu trzeciego prawidłowo.
  • Wady zobowiązania podmiotu trzeciego - treść i badanie zobowiązania podmiotu trzeciego.
  • Ocena, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  • Obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań dotyczących: zamówień na roboty budowlane lub usługi lub prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy.
  • Żądanie zastąpienia podmiotu trzeciego innym podmiotem lub podmiotami albo wykazanie, że wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • Zakaz powoływania się na zdolności lub sytuację podmiotów trzecich, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert wykonawca nie polegał w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów trzecich.
  • Kategorie (podział) podmiotowych środków dowodowych.
  • Żądanie i składanie podmiotowych środków dowodowych w postępowaniach o wartości zamówienia równej lub przekraczającej progi unijne.
  • Żądanie i składanie podmiotowych środków dowodowych w postępowaniach o wartości zamówienia mniejszej niż progi unijne.
  • Omówienie kluczowych podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form i postaci, w jakich są składane zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452) oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy  (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415 i z 2023 r. poz. 1824)
  • Podmiotowe środki dowodowe składane przez podmioty trzecie i podwykonawców.
  • Jak prawidłowo sporządzać SWZ z załącznikami dla trybu podstawowego, z uwzględnieniem specyfiki dostaw, usług i robót budowlanych oraz podziału zamówienia na części
  • Jak prawidłowo sporządzać SWZ z załącznikami dla przetargu nieograniczonego, z uwzględnieniem specyfiki dostaw, usług i robót budowlanych oraz podziału zamówienia na części
  • Zasady wyjaśniania i zmiany treści SWZ.
  • Omówienie gotowych zapisów w SWZ dla trybu podstawowego i przetargu nieograniczonego w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane.

Dzień 4 - 08 listopada 2024 r. (Piotr Wiśniewski)

  • Obowiązki i prawa kierownika zamawiającego.
  • Czynności zastrzeżone dla kierownika zamawiającego.
  • Zakres odpowiedzialności kierownika zamawiającego.
  • Obowiązki i prawa członków komisji przetargowej.
  • Zakres odpowiedzialności członków komisji przetargowej.
  • Inne osoby wykonujące czynności związane z przygotowaniem lub przeprowadzeniem postępowania.
  • Konflikt interesów. Składanie oświadczeń, o których mowa w art. 56 Pzp.
  • Składanie oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • Jak oceniać spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • Treść i zasady składania oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp.
  • Komunikacja przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
  • Komunikacja ustna.
  • Forma pisemna w przepisach ustawy Pzp.
  • Forma elektroniczna w przepisach ustawy Pzp.
  • Postać elektroniczna w przepisach ustawy Pzp.
  • Rodzaje ogłoszeń.
  • Omówienie wypełniania formularzy ogłoszeń. Ogłoszenie o zamówieniu. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia (wyniku postępowania). Ogłoszenie o zmianie umowy. Ogłoszenie o wykonaniu umowy.
  • Zamieszczanie i publikacja ogłoszeń odpowiednio w Biuletynie Zamówień Publicznych i Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
  • Zamieszczanie ogłoszeń w innym miejscach niż w Biuletynie Zamówień Publicznych i Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
  • Zmiany istotne i nieistotne treści ogłoszeń.
  • Zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu pociągające za sobą zmiany treści SWZ.
  • Udzielanie zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
  • Stosowanie przepisów ustawy właściwych dla wartości części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80 000 euro dla dostaw lub usług oraz 1 000 000 euro dla robót budowlanych, pod warunkiem że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia.
  • Dopuszczenie możliwości składania ofert częściowych w ramach jednego postępowania.
  • Jak przedstawić w dokumentach zamówienia powody niedokonania podziału zamówienia na części.
  • Rodzaje czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia.
  • Sposób weryfikacji zatrudnienia osób na podstawie stosunku pracy.
  • Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób na podstawie stosunku pracy oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.
  • Zapisy w umowie.

Dzień 5 - 21 listopada 2024 r. (Piotr Wiśniewski)

  • Wnoszenie wadium.
  • Formy wadium.
  • Zwrot wadium.
  • Zatrzymanie wadium.
  • Wnoszenie wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • Badanie ofert w celu ustalenia czy oferty nie podlega odrzuceniu.
  • Omówienie podstaw odrzucenia ofert.
  • Wyjaśnianie treści oferty.
  • Ustalanie czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług.
  • Różnice w badaniu ofert w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym.
  • Jak prawidłowo opracować formularz oferty i formularz cenowy aby uniknąć problemów w toku badania ofert.
  • Poprawianie omyłek w ofertach. Oczywiste omyłki pisarskie. Oczywiste omyłki rachunkowe. Inne omyłki.
  • Kwalifikacja podmiotowa w trybie podstawowym.
  • Kwalifikacja podmiotowa w trybie przetargu nieograniczonego.
  • Wezwanie do złożenia, poprawienia i uzupełnienia podmiotowych środków dowodowych.
  • Uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne.
  • Wezwanie wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia.
  • Uzyskanie podmiotowych środków dowodowych za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Postępowanie, gdy podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp.
  • Postępowanie zamawiającego, gdy zamawiający posiada podmiotowe środki dowodowe.
  • Wybór najkorzystniejszej ofert.
  • Obowiązki informacyjne po wyborze najkorzystniejszej oferty.
  • Postępowanie w przypadku unieważnienia wyboru najkorzystniejszej oferty.
  • Omówienie przesłanek unieważnienia postępowania.

Dzień 6 - 22 listopada 2024 r. (Józef Edmund Nowicki)

  • Określenie warunków opcji.
  • Opcja w umowie w sprawie zamówienia publicznego.
  • Porównanie opcji i zamówień uzupełniających.
  • Jak opisać warunki opcji w umowie.
  • Wznowienia w zamówieniach publicznych.
  • Omówienie przygotowania i przeprowadzenia trybu przetargu nieograniczonego.
  • Omówienie przygotowania i przeprowadzenia trybu podstawowego w wariantach 1 i 2.
  • Przebieg wizji lokalnej i dokumentowanie wizji lokalnej.
  • Omówienia konstrukcji (treści) JEDZ.
  • Jak badać JEDZ.
  • Poprawianie i uzupełnienie JEDZ.
  • Wyjaśnianie JEDZ.
  • Tryb podstawowy wariant 3.
  • Dialog konkurencyjny.
  • Negocjacje z ogłoszeniem.
  • Negocjacje bez ogłoszenia.

Dzień 7 - 28 listopada 2024 r. (Józef Edmund Nowicki)

  • Omówienie obligatoryjnych postanowień umowy na dostawy, usługi i roboty budowlane.
  • Omówienie zakazanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • Omówienie zmian istotnych i niedopuszczalnych umowy.
  • Omówienie zmian dopuszczalnych umowy.
  • Zmiany „de minimis” umowy.
  • Waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy.
  • Przedstawienie przykładowych wzorcowych zapisów zmian umowy.
  • Kary umowne, sposoby ich naliczania, miarkowanie kar umownych.
  • Raport z wykonanej umowy.
  • Zasady udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia w zamówieniach klasycznych.
  • Formy zabezpieczenia zaliczki.
  • Zaliczki w przypadku wynagrodzenia w częściach.
  • Przygotowanie postępowania na roboty budowlane.
  • Analiza dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych
  • Analiza programu funkcjonalno-użytkowego.
  • Specyfika podwykonawstwa w zamówieniach na roboty budowlane.
  • Dokumenty zamówienia w zamówieniu na roboty budowlane udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki.
  • Badanie kosztorysów ofertowych.
  • Omówienie form wynagrodzenia ryczałtowego, wynagrodzenia kosztorysowego, wynagrodzenia mieszanego kosztorysowo-ryczałtowego.
  • Odbiory robót budowlanych i dokumentacja odbiorowa.
  • Racjonalność w żądaniu kosztorysu ofertowego w wynagrodzeniu kosztorysowym i ryczałtowym.
  • Wynagrodzenie mieszane (kosztorysowo-ryczałtowe) w zamówieniach na roboty budowlane.
  • Podwykonawstwo w zamówieniach na roboty budowlane.
  • Ważne zapisy w umowie o roboty budowlane.
  • Poprawianie omyłek w kosztorysach ofertowych.

Dzień 8 - 29 listopada 2024 r. (Józef Edmund Nowicki)

  • Przygotowanie postępowania.
  • Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy.
  • Omówienie przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 214 ust. 1 pkt 1-9 ustawy Pzp)
  • Specyfika oceny wykazania braku podstaw wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  • Podmiotowe środki dowodowe w zamówieniu z wolnej ręki.
  • Przedmiotowe środki dowodowe w zamówieniu z wolnej ręki.
  • Zasady składania oświadczeń i dokumentów w zamówieniu z wolnej ręki.
  • Omówienie treści zaproszenia do negocjacji w procedurze krajowej i unijnej.
  • Odstąpienie od stosowania niektórych przepisów ustawy Pzp.
  • Specyfika zamówienia z wolnej ręki w zamówieniach sektorowych i zamówieniach w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.
  • Specyfika udzielania zamówień na usługi społeczne w procedurze krajowej i unijnej - analiza porównawcza.
  • Progi kwotowe w zamówieniach na usługi społeczne.
  • Tryby udzielania zamówień na usługi społeczne.
  • Przygotowanie postępowania.
  • Przeprowadzenie postępowania.
  • Omówienie klauzul społecznych i środowiskowych stosowanych w procedurach udzielania zamówień publicznych.
  • Orzecznictwo dotyczące klauzul społecznych.

Dzień 9 - 12 grudnia 2024 r. (Piotr Wiśniewski)

  • Zasady określania warunków zabezpieczenia.
  • Uzasadnienie dla żądania zabezpieczenia wysokości większej niż 5%, nie większej jednak niż 10% ceny całkowitej podanej w ofercie albo maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy.
  • Zabezpieczenie w przypadku, gdy okres realizacji zamówienia jest dłuższy niż rok.
  • Zabezpieczenie, gdy okres, na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie, przekracza 5 lat.
  • Zwrot lub częściowy zwrot zabezpieczenia.
  • Solidarna odpowiedzialność konsorcjantów za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • Sporządzanie protokołu postępowania w trybie podstawowym.
  • Sporządzanie protokołu postępowania w przetargu nieograniczonym.
  • Sporządzanie protokołu postępowania w zamówieniu z wolnej ręki.
  • Zasady przechowywania protokołu postępowania oraz załączników do protokołu
  • Udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu.
  • Przechowywanie protokołu postępowania.
  • Zasady zwrotu planów, projektów, rysunków, modeli, próbek, wzorów, programów komputerowych oraz innych podobnych materiałów.
  • Przygotowanie postępowania i określanie warunków zamówienia - regulamin udzielania zamówień.
  • Procedury udzielania.
  • Opracowanie dokumentacji postępowania.
  • Obowiązki informacyjne.
  • Odwołanie i postępowanie odwoławcze.
  • Zasady wnoszenia odwołania.
  • Terminy na wniesienie odwołania.
  • Treść odwołania.
  • Przystąpienie.
  • Sprzeciw.
  • Skarga do sądu zamówień publicznych.

Dzień 10 - 13 grudnia 2024 r. (Józef Edmund Nowicki)

  • Naruszanie dyscypliny finansów publicznych przy udzielaniu zamówień publicznych.
  • Naruszenia przepisów ustawy Pzp skutkujące nałożeniem korekt finansowych
  • Przedstawienie i omówienie wyników kontroli Prezesa Urzędu Zamówień publicznych.
  • Orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, sądów administracyjnych i Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Pobierz program studium w PDF

Przycisk Pobierz 📑Pobierz program studium

Zapisz się już teraz!

Nowe Studium Prawo Zamówień Publicznych

Termin:
24.10.2024 09:00 - 13.12.2024 16:00

Terminy:

24 - 25 października

7-8 listopada

21-22 listopada

28-29 listopada

12-13 grudnia

UWAGA!
Jeśli wydatkowane środki pochodzą ze środków publicznych i chcesz zastosować stawkę VAT ,,zw" to pobierz poniższe oświadczenie i wypełnione prześlij do Nas drogą mailową.
Uczestnicy:
X
2 696,00 zł netto
3 316,08 zł brutto / os.
Józef Edmund Nowicki

Praktyk i doświadczony wykładowca prawa zamówień publicznych. Redaktor naczelny portalu w Przetargach.pl

Piotr Wiśniewski

Prawnik specjalizujący się w problematyce zamówień publicznych.

 

Oświadczenie o zwolnieniu z VAT

Jeśli środki, które wydatkujesz na szkolenie, pochodzą ze środków publicznych i chcesz zastosować zwolnienie z podatku VAT, wypełnij poniższy plik i prześlij na adres mailowy:

📧 szkolenia@szkoleniaekspert.pl

 

Formularz papierowy w wersji WORD

Jeśli masz problem z przesłaniem zgłoszenia w wersji online zrób to za pomocą formularza papierowego

Prześlij formularz na adres mailowy:

📧 szkolenia@szkoleniaekspert.pl

Partner wydarzenia

monitor