Klient na Księgach Handlowych w Biurze Rachunkowym

Podatki / Szkolenie / 20 filmów / Czas: 10 h 28 min / Data nagrania: 03/11/17/24.04.2024r.

Materiały szkoleniowe:

  • nagrania wideo - 20 filmów o łącznym czasie trwania  10 godz. 28 min. 22 s.
  • materiały w formie pdf 

Opis kursu:

Kurs dedykowany jest właścicielom oraz pracownikom biur rachunkowych. P

ełna księgowość ma na celu zapewnienie rzetelnej, kompleksowej i zgodnej z przepisami ewidencji finansowej, co umożliwia właściwe zarządzanie finansami firmy, a także spełnianie obowiązków informacyjnych i sprawozdawczych wobec organów nadzoru oraz podatkowych.

Celem tego kursu jest pokazanie wszelkich możliwych uproszczeń tak, aby rozliczenia były zgodne z prawem bilansowym oraz podatkowym.

Księgowi rozliczający podmioty gospodarcze na księgach handlowych mogą stosować różne rodzaje uproszczeń, które ułatwiają prowadzenie księgowości.

Podczas tego kursu pokazujemy wszystkie możliwe uproszczenia.

Dowiesz się:

  • jak przygotować optymalny Plan Kont,
  • jakiego rodzaju uproszczenia stosować podczas ujmowania transakcji przychodowych oraz kosztowych,
  • uproszczenia na linii - ujęcie bilansowe a podatkowe,
  •  jakiego rodzaju uproszczenia stosować przy środkach trwałych, dotacjach, różnicach kursowych, rozliczeniach międzyokresowych,
  • jakimi uproszczeniami posługiwać się podczas sporządzania sprawozdań finansowych.

To tylko niektóre uproszczenia, które pomagają zmniejszyć nakłady czasu i pracy potrzebne do prowadzenia pełnej księgowości.

Ważnym jest jednak, aby pamiętać, że wybór konkretnych uproszczeń powinien być uzgodniony z właściwymi przepisami prawa oraz potrzebami i charakterystyką działalności danego podmiotu gospodarczego.

UWAGA - Kurs bazuje na licznych przykładach i zadaniach oraz księgowaniach na kontach księgowych. To właśnie tak podana wiedza, w sposób praktyczny, najbardziej nadaje się do wprowadzenia jej do codziennej pracy.

 

Tematy poszczególnych filmów:

  • 1. Wprowadzenie
    • a. Podstawa prawna,
    • b. Kiedy stosujemy RODO,
    • c. Podstawowe pojęcia z zakresu ochrony danych osobowych,
  • 2. Obowiązki administratora danych osobowych
    • a. Przesłanki legalnego przetwarzania danych osobowych,
    • b. Obowiązki względem osób, których dane są przetwarzane,
    • c. Obowiązki związane z zapewnieniem bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych w firmie,
    • d. Wewnętrzne schematy przetwarzania danych osobowych,
  • 3. Praca z danymi osobowymi w firmie
    • a. Projektowanie ochrony danych osobowych i ocena ryzyka,
    • b. Upoważnienia do przetwarzania danych,
    • c. Umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych,
    • d. Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania,
    • e. Reagowanie na naruszenie zasad przetwarzania danych osobowych,
    • f. Dane osobowe a rekrutacja i zatrudnienie w firmie,
  • 4. Postępowanie z żądaniami osób, których dane dotyczą
    • a. Rodzaje uprawnień przysługujących osobom, których dane dotyczą,
    • b. Sposób postępowania administratora danych osobowych w przypadku otrzymania żądania,
    • c. Postępowania sądowe związane z ochroną danych osobowych
  • 5. Inspektor ochrony danych osobowych
    • a. Czy warto oraz kiedy należy powołać inspektora ochrony danych osobowych,
    • b. Kompetencje inspektora ochrony danych osobowych,
    • c. Sposób powołania i umiejscowienie inspektora ochrony danych osobowych w strukturze firmy,
  • 6. Przedsiębiorca a organ nadzoru
    • a. Uprawnienia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    • b. Konsultacje z organem nadzoru,
    • c. Kontrole prowadzone przez Prezesa UODO – prawa i obowiązki przedsiębiorcy,
    • d. Postępowanie administracyjne przed Prezesem UODO – prawa i obowiązki przedsiębiorcy,
    • e. Kary nakładane przez Prezesa UODO.
  • 7. Certyfikacja i kodeksy postępowania
    • a. Czym jest certyfikacja i jak uzyskać certyfikat,
    • b. Kodeksy postępowania w zakresie stosowania RODO.
  • 8. Jak dostosować firmę do RODO
    • a. Założenia do audytu wewnętrznego w firmie,
    • b. Zmiany względem dotychczasowej regulacji prawnej,
    • c. Co należy zmienić w dotychczasowych procedurach wewnętrznych.

1.Omówienie zakresu szkolenia

2. Optymalna budowa PLANU KONT

- Plan Kont – uwagi ogólne

- Koszty - Przychody ze sprzedaży

- Środki trwałe

- Długo i krótkoterminowe

- kredyty i pożyczki

- inne należności i zobowiązania

- rozliczenia międzyokresowe

3. Uproszczenia przy Księgach Handlowych

- Uproszczenia – jednostka mikro i mała

- w tym WZÓR uchwały w sprawie przyjęcia uproszczonych zasad sporządzania sprawozdania finansowego dla jednostek małych,

- Pozostałe uproszczenia

- uproszczenia dotyczące kwalifikacji umów leasingu,

- uproszczenia dotyczące niestosowania przepisów rozporządzenia w sprawie instrumentów finansowych,

- uproszczenia dotyczące ustalania aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego,

- uproszczenia dotyczące ustalania kosztów wytworzenia produktu,

- uproszczenia dotyczące rezygnacji z zachowania zasad ostrożności,

- uproszczenia dotyczące dokonywania bilansowych odpisów amortyzacyjnych według zasad podatkowych,

- uproszczenia dotyczące biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów.

4 Koszty niepodatkowe

- ujęcie analityczne

- ujęcie pozabilansowe

5 Uproszczenia przy Środkach Trwałych

- amortyzacja jednorazowa,

- mały podatnik,

- nowe środki trwałe,

- remont a ulepszenie,

- metody i stawki amortyzacji,

- stawki indywidualne,

- odsetki a środki trwałe,

- różnice kursowe a środki trwałe,

 

6. Środki trwałe sfinansowane z dotacji

7. Różnice kursowe

8. Wycena zapasów

9. Różnice inwentaryzacyjne

10. Przejście z KPiR na księgi rachunkowe

11. Sprawozdanie finansowe cz.1

12. Sprawozdanie finansowe cz.2

13. Odroczony podatek dochodowy i najczęstsze błędy księgowe

14. Sposoby ustalania stopnia zaawansowania realizacji usługi

15. Inne czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów

16. Ujęcie księgowe. Biuro Rachunkowe a brak informacji

17. Odpowiedzialność księgowego

18. Rentowność w Biurze Rachunkowym

19. Estoński CIT po księgowemu

20. Pełna informacja dodatkowa oraz informacja dodatkowa dla jednostek małych

Materiały do pobrania po opłaceniu szkolenia:

1. Prezentacja – Pełna księgowość w Biurze Rachunkowym

2. Notatki do rozwiązywanych zadań i do prezentacji;

3. Wzór pełnej informacji dodatkowej;

4. Wzór informacji dodatkowej dla jednostek małych.

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Nabycie wiedzy dotyczącej pełnej księgowości w Biurze Rachunkowym
  • Poznanie komentarza oraz rad prowadzącego Arkadiusza Szulc do omawianych zagadnień;
  • Czas – nie wychodząc z biura czy mieszkania można zapoznać się z całym materiałem szkolenia lub jego częścią;
  • Cena – z racji tego, że jest to szkolenie e-lerningowe udostępniamy je Państwu w promocyjnej cenie!

Instrukcja postępowania po dokonaniu zakupu:

Po dokonaniu zakupu, na wskazany przez Państwa adres mailowy otrzymacie dwa powiadomienia:

  • pierwsze z systemu Przelewy24 – informujące o dokonanej płatności
  • drugie – z platformy szkoleniaekspert.pl informujące jaki produkt nabyliście oraz o sposobie jego otrzymania.

 

Zwykle informacje te przychodzą na Państwa skrzynkę niezwłocznie po opłaceniu, ale sporadycznie zdarza się, że przyjdą po kliku minutach. Aby nie musieli Państwo czekać na odbiór zakupionego produktu, informujemy, że w celu jego odebrania należy wrócić na stronę www.szkoleniaekspert.pl a następnie w menu górnym kliknąć „twoje konto”. Po wejściu do panelu użytkownika w zakładce „wykupione produkty” znajdziecie Państwo zakupiony produkt.

W celu wydrukowania faktury prosimy przejść do zakładki „lista faktur”.

Klient na Księgach Handlowych w Biurze Rachunkowym

Podatki / Szkolenie / 20 filmów / Czas: 10 h 28 min / Data nagrania: 03/11/17/24.04.2024r.

Prowadzący:
Materiały szkoleniowe:
  • szkolenia video
  • materiały pdf
  • materiały word

Szkolenie będzie dostępne do: 03.04.2025r.