e-doręczenia w biurach rachunkowych. Od kiedy i na jakich zasadach?

Podatki / Szkolenie / 10 filmów / Czas: 03 h 04 min / Data nagrania: 22.11.2024r.

Opis szkolenia

Szkolenie przeznaczone osób prowadzących biura rachunkowe. Na spotkaniu zostaną szczegółowo omówione obowiązujące terminy wdrożenia e-doręczeń w odniesieniu do konkretnych form prawnych w jakich działają najczęściej biura rachunkowe (jednoosobowa działalność gospodarcza, spółki).

Uczestnik uzyska informację w zakresie:

  • procedowania wniosku o uruchomienie skrzynki do doręczeń elektronicznych.
  • „poruszania się” w skrzynce do doręczeń elektronicznych.

Szkolenie ma wartość, przede wszystkim, w aspekcie praktycznym. Przy wykorzystaniu materiałów zostanie dokładnie omówiony i pokazany proces wnioskowania, a następnie sposób korzystania ze skrzynki.

2 i 3 część szkolenia będzie częścią praktyczną i będzie opierać się na ogólnodostępnych filmach instruktażowych, przy pomocy których omówione zostaną zagadnienia dotyczące złożenia wniosku i korzystania ze skrzynki.

Program szkolenia:

1. Omówienie podstaw prawnych

2.Harmonogram wdrożenia e-doręczeń.

3.Cel i istota ustawy o doręczeniach elektronicznych

  • zakres przedmiotowy ustawy,
  • katalog podmiotów zobowiązanych do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych,

4.Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń, w tym w szczególności:

  • tryb utworzenia adresu,
  • aktywacja adresu,
  • rezygnacja z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

5.Baza adresów elektronicznych:

  • zakres przetwarzanych danych,
  • podstawa wpisu do bazy,
  • aktualizacja danych,
  • zasady wpisu do bazy.

6.Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego:

  • czym jest PURDE- omówienie definicyjne,
  • obowiązki operatora wyznaczonego,
  • dowody wysłania i otrzymania,
  • skuteczność doręczeń.

7.Publiczna usługa hybrydowa

  • czym jest PUH?
  • od kiedy realnie będzie funkcjonowała PUH?
  • Poczta Polska jako operator PUH – obowiązki,
  • zasady przekształcania korespondencji,
  • tajemnica korespondencji.

8.Zakładanie skrzynki do doręczeń elektronicznych – na przykładzie:

  • omówienie procesu krok po kroku,
  • dokumentacja jaka musi przygotować dyrektor w związku z wnioskiem o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych,
  • rola administratora skrzynki,
  • uprawnienia pracowników, którym udzielono dostępu do skrzynki.

9.Jak poruszać się po skrzynce do e-doręczeń:

  • logowanie,
  • tworzenie korespondencji,
  • wyszukiwanie adresatów w bazie,
  • wysyłanie korespondencji,
  • kiedy korespondencja będzie skutecznie doręczona- odpowiedź na pytanie,
  • zarządzanie skrzynką.

Tematy poszczególnych filmów:

Film 1

Omówienie tematu szkolenia

             -Program szkolenia

             -Harmonogram zajęć

 

Film 2

Podstawy prawne

              -Pojęcia

              -Cele

 

Film 3

E-doręczenia EPUAP

              -E-doręczenia a KPA

              -Geneza zmian

              -Art. 14 KPA i Art. 39 KPA

            

Film 4

Harmonogram wdrożenia e-doręczeń

            -Podmioty zobowiązane do stosowania e-doręczeń

            -Podmioty publiczne i niepubliczne

          

Film 5

Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego

           -Operator wyznaczony- Poczta Polska (obowiązki)

           -Odpowiedzialność operatora

  

Film 6

W jaki sposób zalogować się do e-doręczeń

           -Aplikacja mObywatel

           -Nowe reguły doręczeń elektronicznych

         

 Film 7

Jak złożyć wniosek o rejestrację adresu i skrzynki do e-Doręczeń dla Podmiotu

          -Nowe reguły doręczeń elektronicznych

          -Wzór upoważnienia/pełnomocnictwa do skrzynki do doręczeń elektronicznych

          

Film 8

Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń

 

Film 9

Jak utworzyć nową wiadomość elektroniczną (PURDE)

 

Film 10

Moduł uprawnień - Jak nadać uprawnienia użytkownikowi

Materiały do pobrania po opłaceniu szkolenia:

  1. Prezentacja -  Doręczenia elektroniczne- jak prawidłowo przygotować się na wdrożenie.

Instrukcja postępowania po dokonaniu zakupu:

Po dokonaniu zakupu, na wskazany przez Państwa adres mailowy otrzymacie dwa powiadomienia:

  • pierwsze z systemu Przelewy24 – informujące o dokonanej płatności
  • drugie – z platformy szkoleniaekspert.pl  informujące jaki produkt nabyliście oraz o sposobie jego otrzymania

 

Zwykle informacje te przychodzą na Państwa skrzynkę niezwłocznie po opłaceniu, ale sporadycznie zdarza się, że przyjdą po kliku minutach. Aby nie musieli Państwo czekać na odbiór zakupionego produktu, informujemy, że w celu jego odebrania należy wrócić na stronę www.szkoleniaekspert.pl a następnie w menu górnym kliknąć „twoje konto”. Po wejściu do panelu użytkownika w zakładce „wykupione produkty” znajdziecie Państwo zakupiony produkt. 

 

e-doręczenia w biurach rachunkowych. Od kiedy i na jakich zasadach?

Podatki / Szkolenie / 10 filmów / Czas: 03 h 04 min / Data nagrania: 22.11.2024r.

Prowadzący:
Materiały szkoleniowe:
  • szkolenia video
  • materiały pdf

Szkolenie będzie dostępne do: 22.11.2025r.