e-doręczenia dla administracji publicznej i samorządowej

Podatki / Szkolenie / 12 filmy / Czas: 02 h 56 min / Data nagrania: 16.12.2024r.

Opis szkolenia

Szkolenie przeznaczone  jest dla pracowników administracji państwowej i samorządowej, a w szczególności przyszłych administratorów i użytkowników skrzynek do doręczeń elektronicznych.

W trakcie szkolenia uczestnik:

  • pozyska ogólną wiedzę o kluczowych regulacjach i obowiązkach z nich wynikających,
  • dowie się jak wykorzystać doręczenie elektroniczne w obecnych i przyszłych procesach, w szczególności w odniesieniu do wymogów stawianych przez kodeks postępowania administracyjnego,
  • pozyska praktyczną wiedzę o sposobie obsługi publicznej usługi doręczeń elektronicznych,
  • nauczy się w jaki sposób nadawać i odbierać przesyłki oraz jak przygotować korespondencję do wysyłki,
  • dowie się czym jest skuteczne doręczenie na gruncie nowych rozwiązań i jakie są dowody doręczenia przesyłki,
  • zostanie przeprowadzony przez proces zakładania i aktywacji skrzynki do doręczeń elektronicznych. 


Szkolenie ma wartość, przede wszystkim, w aspekcie praktycznym. Przy wykorzystaniu materiałów w formie filmów zostanie dokładnie omówiony i pokazany proces wnioskowania , a następnie sposób korzystania ze skrzynki.

Program szkolenia:

1.Omówienie podstaw prawnych

2.Harmonogram wdrożenia e-doręczeń.

3.Cel i istota ustawy o doręczeniach elektronicznych

  • zakres przedmiotowy ustawy,
  • katalog podmiotów zobowiązanych do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych,
  • obowiązki podmiotów publicznych.

4.Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń, w tym w szczególności:

  • tryb utworzenia adresu,
  • aktywacja adresu,
  • rezygnacja z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

5.Baza adresów elektronicznych:

  • zakres przetwarzanych danych,
  • podstawa wpisu do bazy,
  • aktualizacja danych,
  • zasady wpisu do bazy.

6.Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego:

  • czym jest PURDE- omówienie definicyjne,
  • obowiązki operatora wyznaczonego,
  • dowody wysłania i otrzymania,
  • skuteczność doręczeń,

7.Publiczna usługa hybrydowa

  • czym jest PUH?
  • od kiedy realnie będzie funkcjonowała PUH?
  • Poczta Polska jako operator PUH – obowiązki,
  • zasady przekształcania korespondencji,
  • tajemnica korespondencji,

8.Odpowiedzialność operatora wyznaczonego i reklamacje.

9.Zakładanie skrzynki do doręczeń elektronicznych – na przykładzie:

  • omówienie procesu krok po kroku,
  • dokumentacja jaka musi przygotować dyrektor w związku z wnioskiem o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych,
  • rola administratora skrzynki,
  • uprawnienia pracowników, którym udzielono dostępu do skrzynki.
  • Jak poruszać się po skrzynce do e-doręczeń:

                      -logowanie,

                      -tworzenie korespondencji,

                      -wyszukiwanie adresatów w bazie,

                     -wysyłanie korespondencji,

                     -kiedy korespondencja będzie skutecznie doręczona- odpowiedź na pytanie,

                     -zarządzanie skrzynką.

Tematy poszczególnych filmów:

Film 1

Omówienie tematu szkolenia. Harmonogram zajęć. Środowisko testowe – jak ćwiczyć.

 

Film 2

Podstawy prawne

              -Pojęcia

              -Cele

 

Film 3

E-doręczenia a ePUAP

 

Film 4

Harmonogram wdrożenia e-doręczeń

            - Podmioty zobowiązane do stosowania e-doręczeń

            - Podmioty publiczne i niepubliczne

 

Film 5
Art. 39 KPA – doręczenie wydruku pisma uzyskanego z systemu teleinformatycznego. Operator wyznaczony.
 

Film 6

Art. 39 KPA – doręczenie wydruku pisma uzyskanego z systemu teleinformatycznego. Operator wyznaczony - Poczta Polska (obowiązki).

 

Film 7

W jaki sposób zalogować się do e-doręczeń

 

Film 8

Zakładanie skrzynki do doręczeń elektronicznych. Jak złożyć wniosek o rejestrację adresu i skrzynki do e-Doręczeń dla podmiotu. Upoważnienie/pełnomocnictwo.

 

Film 9

Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń

 

Film 10
Jak utworzyć nową wiadomość elektroniczną (PURDE)

 

Film 11

Jak korzystać z wyszukiwarki adresów elektronicznych  w e-doręczeniach

 

Film 12

Jak wyznaczyć użytkownika do zarządzania skrzynką

 

Film 13
Art. 6. – wyłączenia ogólne

Materiały do pobrania po opłaceniu szkolenia:

  1. Prezentacja -  Doręczenia elektroniczne- jak prawidłowo przygotować się na wdrożenie.

Instrukcja postępowania po dokonaniu zakupu:

Po dokonaniu zakupu, na wskazany przez Państwa adres mailowy otrzymacie dwa powiadomienia:

  • pierwsze z systemu Przelewy24 – informujące o dokonanej płatności
  • drugie – z platformy szkoleniaekspert.pl  informujące jaki produkt nabyliście oraz o sposobie jego otrzymania

 

Zwykle informacje te przychodzą na Państwa skrzynkę niezwłocznie po opłaceniu, ale sporadycznie zdarza się, że przyjdą po kliku minutach. Aby nie musieli Państwo czekać na odbiór zakupionego produktu, informujemy, że w celu jego odebrania należy wrócić na stronę www.szkoleniaekspert.pl a następnie w menu górnym kliknąć „twoje konto”. Po wejściu do panelu użytkownika w zakładce „wykupione produkty” znajdziecie Państwo zakupiony produkt. 

 

e-doręczenia dla administracji publicznej i samorządowej

Podatki / Szkolenie / 12 filmy / Czas: 02 h 56 min / Data nagrania: 16.12.2024r.

Prowadzący:
Materiały szkoleniowe:
  • szkolenia video
  • materiały pdf

Szkolenie będzie dostępne do: 16.12.2025r.